פתיחת עסק חדש

פתיחת עסק חדש בשלושה צעדים פשוטים: המדריך של אופטימום פוינט

כמה פעמים שמעתם את המשפט: “ידע זה כוח”? סביר להניח ששמעתם זאת יותר מפעם אחת. אך מה אומר המשפט וכיצד הוא בא לידי ביטוי בחיי היום יום שלנו – ובעולם העסקי?

בואו ניקח אתכם למסע קצר בזמן, אל המאה ה-17. באותה מאה הגה הפילוסוף האנגלי פרנסיס בייקון את המושג:”ידע הוא כוח”. כבר אז הבין בייקון כי ככל שנדע ונבין את עצמנו ואת הסביבה- כך נוכל לשפר את השליטה בחיינו ואף להאריך אותם. המשפט תקף לכל תחום בחיינו, כל שכן בעולם העסקים. ככל שנכיר את העסק שלנו בצורה טובה יותר- את חוזקותיו, חולשותיו, את מתחריו, מטרותיו, יכולות העובדים וכו’ – כך נוכל להשיג שליטה ובקרה, להאריך את חיי העסק, להגדילו ולהגיע להצלחה כלכלית.

נניח שאנו מעוניינים לפתוח חנות למכירה קמעונאית בתחום כלשהו, כיצד היינו עושים זאת בצורה מסודרת ונכונה?

    1. ביצוע מחקר – לפני פתיחת החנות יהיה עלינו לשאול את עצמנו את השאלות הבאות:
      מהו סוג העסק?
      היכן כדאי לנו לפתוח עסק כזה?
      מיהו קהל היעד שלנו?
      מיהם המתחרים?
      מהם סכומי הכסף שנהוג להרוויח מסוג עסק כזה?
      כדי לקבל את האינפורמציה הדרושה ניתן להיעזר בכלי השימושי ביותר- הלא הוא האינטרנט. באמצעות האינטרנט ניתן יהיה לקרוא על עסקים אחרים הקיימים בתחום, לקרוא על סיפורי הצלחה, להבין כיצד יש לבנות עסק, לקבל טיפים וללמוד מטעויות של אנשים אחרים.
    2. יציאה לשטח – בשלב זה יש לבקר עסקים דומים ולבחון את פעילותם בשעות שונות ובימים שונים, כאשר תעשו זאת- בחנו את תנועת הלקוחות, אופן הענקת השירות, התנהגות הלקוחות, האווירה במקום ונסו לחשוב מה הייתם לוקחים מהמקום ומה הייתם משנים לו היה הדבר תלוי בכם. מומלץ להצטייד בפנקס ולרשום נקודות חשובות.

במהלך שלב זה יהיה עליכם לחשוב היכן לפתוח את העסק – האם לבחור בקניון או ברחוב, האם לפתוח את העסק ברחוב שקט או מרכזי וכו’. חשוב מאוד לשהות במקום הנבדק, לבחון את תנועת העוברים והשבים, לבחון את החנויות המתחרות וכו’. גם במקרה זה חשוב להגיע למקום בימים שונים ובשעות שונות. בצורה זו, תוכלו לקבל את התמונה המלאה.

בחירת המקום בו תפתחו את בית העסק הינה משמעותית ביותר, ייתכן ומדובר על ההחלטה החשובה ביותר שתעשו. זיכרו כי מקום מרכזי יגבה מחיר יקר יותר, אך כמות הלקוחות הפוטנציאלים תהיה רבה יותר, כך שהבחירה עשויה להשתלם בהמשך.

    1. בחירת ספקים – לפני פתיחת העסק יהיה עליכם לבחור את הספקים: מהם תרכשו את הציוד והמלאי לבית  העסק, ספקי ציוד למכירה וספקי תשתיות. רצוי להפגש עם שלושה ספקים שונים, לבחון את איכות הציוד והמלאי שהם מספקים, להשוות מחירים ולקבל את מלוא האינפורמציה עם דגש על קבלת הצעת המחיר הטובה ביותר. 

בשלב זה תצטרכו לבחור עם איזה תוכנה תנהלו את העסק שלכם ואיזו קופה תשמש אתכם במעמד המכירה.

תוכנה לניהול עסק חשוב שתכלול אפשרות לניהול מלאי באופן פשוט וידידותי, ניהול מועדון לקוחות כולל יכולת דיוור מול הלקוחות אם זה באמצעות הודעת טקסט או מייל, ניהול עובדים כולל אפשרות תגמול עובדים על פי הצלחה, דוחות רווח והפסד, ניהול רכש מספקים, ניהול לקוחות ועוד…

יש לכם שאלות נוספות על פתיחת עסק חדש וניהולו באמצעות כלים חכמים? פנו אלינו ונשמח לסייע.

בהצלחה!

צור קשר